top of page
חיפוש

איך ניתן לשפר דימוי גוף ?

בתוכנית טלוויזיה שראיתי לאחרונה שאלה נערה בת 14 את אמא שלה: "אני רואה שרק אנשים יפים הם מצליחנים. מה אם אני לא מספיק יפה בשביל להצליח?"


מראה חיצוני ודימוי גוף מעסיקים רבים בכל גיל, אך בגילאים צעירים ובעיקר בגיל ההתבגרות העיסוק במראה אינטנסיבי ביותר.

דימוי הגוף הוא חלק מהדימוי העצמי. דימוי עצמי חיובי, מוביל לביטחון עצמי גבוה. ובהתאמה דימוי גוף שלילי עלול להוביל לדיכאון, חרדה והפרעות אכילה.


דימוי הגוף מתפתח החל מהילדות המוקדמת והוא מתגבש כתוצאה משקלול המרכיבים הבאים:



דימוי הגוף מושפע מאד מאידיאל היופי המקובל.

כיום, אנו חשופים ברשתות החברתיות (ובעיקר בני נוער) לכמות אינסופית של תמונות וסרטונים של מודל יופי בלתי מושג, הנובע משימוש בפילטרים ובפוטושופ.

חוסר היכולת להגיע למראה "הנכון" גורם לתסכול רב ומשפיע לרעה על דימוי הגוף.


מה ניתן לעשות כדי לשפר את דימוי הגוף:

  • תזונה נכונה – כאשר יש רצון לשנות את דימוי הגוף יש חשיבות עצומה לאכילה בריאה ומגוונת. חוסר ידע עלול לגרום לנזק בריאותי ואף להפרעות אכילה.

בשיטת "בקול הגוף- אכילה בהקשבה" ניתנים כלים ליצירת תחושת שליטה ואמון בגוף .

  • פעילות גופנית - אחד ממרכיבי דימוי הגוף היא התפיסה שיש לנו לגבי תפקודו. פעילות גופנית הוכחה כגורם בעל השפעה חיובית על דימוי גוף חיובי, הערכה עצמית גבוהה והימנעות ממצבי רוח ירודים.

  • מעקב אחרי דמויות מעוררות השראה – כדאי לבחון מי הם הדמויות שאנחנו עוקבים אחריהם ברשתות החברתיות והאם הם משפיעים באופן חיובי על דימוי הגוף שלנו.

  • טיפוח שגרתי - תחשבו על הרגעים בהם אתם מרגישים במיטבכם. אחרי המספרה? לבושים למסעדה? עם איפור? תאמצו את ההרגלים שגורמים לכם להרגיש טוב באופן יומיומי ולא רק באירועים מיוחדים.

  • בגדים נוחים ומחמיאים – כפי שאמרו חכמנו: "את הכי יפה כשנוח לך". כדאי ללבוש בגדים במידה המתאימה (ולא להדחס לבגד קטן), בגזרות מחמיאות ובגוונים המוציאים את המיטב מצבע העור והעיניים. יותר מחמאות עושות טוב לדימוי הגוף.

  • חברים טובים – אם יש בסביבתכם חברים ש"מורידים" לכם, סננו אותם או תשתיקו אותם אחת ולתמיד. חברים אמיתיים ישמחו לראות אתכם מרוצים.

  • חיוך – לחיוך סגולות רבות. לא בכדי הוא נחשב לתכשיט המחמיא ביותר. אנשים חייכנים נתפסים כצעירים ומושכים יותר. בנוסף, אנשים נוטים לחקות הבעות פנים ולכן החייכנים זוכים ליותר חיוכים בתגובה, דבר התורם גם הוא לדימוי הגוף.

להורים חשיבות רבה בעיצוב דימוי הגוף של ילדיהם.

במסגרת הדרכה הורית אני נותנת כלים לבניית שיח מעצים וחיובי במשפחה לבניית דימוי גוף חיובי.



פוסטים אחרונים

bottom of page